EDUCACIÓN PLÁSTICA Y VISUAL: 3º, 4º, 5º

2018/2019:


Arte vivo y divertido, un canal donde no sexplican cómo dibujar un árbol. Hemos elegido uno del patio del cole.







JUNIO 2019, TRABAJOS CON PLASTILINA:






29/5/2019:

"EL MOVIMIENTO Y LA VELOCIDAD PLASMADA EN EL PAPEL":



24/06/2019

tablero de ajedrez:




trabajamos el eje de simetría en 5º, coincidiendo con el contenido de matemáticas. Para ello dibujamos la mitad de una iglesia románica, y la otra mitad la calcamos:






7/5/2019
HOY HEMOS HECHO EN 3º UNA PIRÁMIDE, PARA ELLO HEMOS VISUALIZADO ESTE VÍDEO PARA CONOCER UN POCO MÁS SOBRE LA CULTURA EGIPCIA:















mano con relieve:
 24/4/2019:


 
















 9/4/2019:







2/4/2019:
Hoy hemos hecho un dibujo de una paisaje en 3º sobre el ciclo del agua:





29/3/2019: creamos un dibujo abstracto con las siguientes formas geométricas, entre otras:







12/3/2019: investigamos sobre la vida y obra de Pablo picasso y
Debate sobre el guernica de picasso: 


11/3/2019:

5º: Tenemos que traer al colegio para el viernes el material necesario para hacer una marioneta: calcetín, y lo que le queramos poner para crear nuestro personaje. Tendremos en cuenta qué cuento queremos representar, para hacer uno de sus personajes. Cada grupo deberá también preparar un pequeño escenario para la representación, ya sea con un acaja de cartón, de madera o cada equipo como pueda/quiera. Os dejo un enlace para hacer los diálogos. Los podemos hacer primero en español, y luego después los traducimos al inglés, para que sea más sencilo. ¡Ánimo! Seguro que os queda genial:






14/2/2019
"Día de San Valentín": Tarjeta dedicada:
 


7/2/2019
 ¿cómo hacer el sistema solar?:


 





















5º: PIEDRAS DECORADAS:

















4º: piedras decoradas:

















diciembre.
plástica 4º. navidad:













dURANTE ESTE MES OS PROPONGO QUE DECOREMOS LAS CLASES  PERO UTILIZANDO MATERIALES RECICLADOS O RECURSOS NATURALES, PARA ASÍ CONTRIBUIR A UNA MENOR CONTAMINACIÓN. OS DOY ALGUNAS IDEAS:




NOVIEMBRE 2018: Esta vez aprendemos a realizar un retrato. no es fácil, pero vamos mejorando con la práctica:




23/11/2018:

En 4º hemos hecho un teatro de títeres con marionetas y escenario. Hemos representado cuentos tradicionales. Aquí os dejo alguno de ellos:



TEATRO DE MARIONETAS. PLÁSTICA 4º. ISABELA, GERMÁN Y MARÍA.

7/11/2018
TALLER DE MARIONETAS Y ESCENARIO EN 4º: 






24/10/2018:
TELARAÑA:

 




PARA JUGAR ONLINE: ROMPECABEZAS

Para la semana que viene los alumnos/as de 3º deberán llevar al cole témperas o acuarelas, para mezclar colores primarios y obtener secundarios.

 16/10/2018
 en 3º comenzamos coloreando una mandala: "Diagrama simbólico que en el budismo representa la evolución del universo respecto a un punto central"


 





15/10/2018:

Esta semana vamos a realizar un dibujo con acuarela sobre colores primarios y secundarios.

en él debemos utilizar los 6 colores dados: los 3 primarios (rojo, azul y amarillo) y los 3 secundarios (naranja, verde y morado).








10/10/2018

colores primarios y secundarios:

 

Aquí os dejo algunos trabajos de los compañeros de 4º de Primaria:

 dibujo de "Angry Birds" de un compañero de 5º:

 

 

DIBUJO DEL COLE DE ARQUILLOS:

 

portada del bloc:

 Dibujo sobre las 4 estaciones:

 

 


     This course we will do a lot of things related to "Arts and Crafts": 4th, 5th and 6th grades. I hope you enjoy. 

En plástica el próximo trabajo que haremos estará relacionado con ver la diferencia entre colores cálidos y fríos. Para ellos haremos varios dibujos de las 4 estaciones. Utilizaremos colores fríos para invierno y cálidos para verano:



























_________________________________________________________________


Let's draw an ABC: (2nd grade)




5th grade: As final work of this course: 2015/2016 we have to edit a photo of our class group. In this way you can keep a memory of our classes this year.
 I will upload an image of us here. Then you will have to use this free programme to edit it as you like. 
Please, click here, in the following image:


5th grade B: You can do it!



5th GRADE A:

TECHNICAL DRAWING:
How to make an octagon:




CRAFT FOR THE FINAL LESSON OF MAY: "SPRING FLOWERS":



Now you have to color 2 landscapes; 1 by using warm colors and the other by using cold colors:

WARM/COOL COLORS, PRIMARY/SECONDARY COLORS:


Let's color  this landscape with cool colors, and then with warm colors. Do you see the difference?:

Let's make a flower. You only need a sheet of square paper: (origami)


AXIS OF SIMMETRY









Next work: "Basic Box"




New Work:

(6-4-2016).

Last Work (Wednesday, 30th of March, 2016):

With your computer, you have to draw a flower, to copy and to paste it, and then you can decorate the background: 


FATHER'S DAY: (envelope for a letter)


Next Work: "inquiry about Easter":

You can look for information about this English tradition. Then, you have to make a drawing or a craft (¿an egg?). Finally tou will be able to use the smartboard or whatever you need to explain your work to the rest of the class. See you at school!

__________________________________________________________

How to make a Windmill:


________________________________________________________


"Slogan and logo of an ecological company":

Imagine that you have to draw something for a Nature Defense Company.

We are going to draw a tree. Choose a shape: circle, triangle, square, rectangle....

Then you can invent a message: 





A day like today, a very famuous artist died: "Andy Warhol": the 22nd  of February, 1987. 

We will do a work about this author. Choose the one that you like the most. Here you have some examples:





Let's draw the 12 months:


MANDALAS (Para trabajar la concentración)



HOW TO MAKE A SNOWFLAKE:


CHISTMAS SONG: "SNOWFLAKE"




__________________________________





30/11/2015

"The colour wheel":



17/11/2015
NEXT WORK:
You will do an interview to an artist: a painter, a photographer, etc. In pairs, one will be an artist, and the other the journalist.
Then, you will have to explain your work to your partners. If you want to, you can record your interview with a video camera, for us to watch it in the school.
The questions will be like these:
1.What's your name?
2.How old are you?
3.Where are you from?
4.What are you famous for?
5.Why did you choose your job?
6.Who helped you?
7.Do you like to show your works to the people?
8.Have you got your own museum?
9.How many works have you done?
10.Which is/are your favority city/ies?



5TH GRADE B:
VIDEO: "PUPPETS 1"
VIDEO "PUPPETS 2"
VIDEO "PUPPETS 3"
VIDEO: "PUPPETS 4"

5TH GRADE A:

VIDEO: "PUPPETS 1"
VIDEO "PUPPETS 2"
VIDEO "PUPPETS 3"
VIDEO: "PUPPETS 4"





4/11/2015: Next work: Composition with photos about the four seasons. 
You can use prezi, power point, etc.
Image + description of:
- The weather.
- The temperature.
- What do like to do in this season?
- Where did you go last year in this season?
- And whatever you want



How to make a Jack o Lantern:









NEXT PROJECT: 
"saffron"



NEW WORK:

Now it's time for you to act out as a puppet. 
You can choose a fairy tale, like:

  1. "Little Red Riding Hood"
  2. "Hansel and Gretel"
  3. "Puss in boots"
  4. "The three little pigs"





How to make a sock puppet:





How to make a stage for the theater:



________________________________________________





The next work will be a drawing of the equinox:


_________________________________________________________________ Let's begin with a drawing of your hand:


______________________________________________________________________________

2.   The second activity will be to construct a castle:1st step: colour2nd step: cut3rd step: paste4th step: show your work to the teacher.5th step: put the castle where you want.

_______________________________________________________________

3. The 3rd activity: We will draw an equinox and a solstice.

Equinox:

Solstice:




Now we are going to learn more about:
Equinox
And solstice 








Let's begin with a video:



3 comentarios: